+48 692 412 035 literackie.m2@op.pl
Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy działający pod adresem www.literackiem2.pl prowadzony przez wydawnictwo LITERACKIE M2, zarejestrowany jest przez Magdalenę Niedźwiedzką, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą LITERACKIE M2, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5832091004, REGON .190966650....z siedzibą: ul.Walecznych3/1, 03-916 Warszawa zwany dalej SPRZEDAWCĄ.
2. SPRZEDAWCA podejmuje najwyższe starania, aby zasady i warunki sprzedaży poprzez stronę www.literackiem2.pl kształtowały prawa o obowiązki konsumenta w sposób zgodny z dobrymi obyczajami z uwzględnieniem jego interesów.
3. Zamawiający w sklepie internetowym www.literackiem2.pl, zwany dalej KLIENTEM powinien zapoznać się z treścią poniższego Regulaminu.
4. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
§ 3
Kontakt ze Sklepem
4.Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 48 1160 2202 0000 00049952 7339
5.Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
§ 5
Informacje ogólne
§ 6
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
a.Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
b.Płatności elektroniczne: Przelewy24
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne – termin płatności to 5 dni, z wyjątkiem ustaleń indywidualnych z danym klientem na podstawie odrębnych umów. Jeśli po 5 dniach Sprzedający nie otrzyma opłaty za towar anuluje zamówienie Produktu.
4. Sprzedawca realizuje zamówienie TYLKO w formie przedpłaty, tj. po opłaceniu Produktu i kosztu dostawy przez Zamawiającego. Nie dotyczy to współpracujących podmiotów gospodarczych, z którymi zasady rozliczenia za Produkty ustalane są indywidualnie.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne Przelewy 24 - od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie.
5. Warunki i termin dostawy określone są na stronie Sprzedającego. Wysyłka zamówień odbywa się trzy razy w tygodniu, w poniedziałki, czwartki i soboty, a czas dostawy to od 3 do 5 dni roboczych, w zależności od sposobu dostawy, wybranego przez Klienta.
6. W wypadku realizacji zamówienia poprzez odbiór w punkcie Klient powinien odebrać Produkt we wskazanym przez dostawcę czasie.
7. W przypadku nieodebrania zamówienia Sprzedawca w ciągu 14 dni składa drogą elektroniczną ( email) na adres Klienta oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca zwróci Klientowi równowartość ceny Produktów wraz z zapłaconymi kosztami przesyłki na numer rachunku bankowego, z którego dokonano przelewu, lub na numer konta bankowego, podany przez Klienta w korespondencji po odliczeniu kosztów wynikających z nieodebrania przesyłki przez Klienta, a poniesionych przez Sprzedającego.
8. Do każdego wysłanego Produktu dołączana jest faktura.
& 10
Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 11
Prawo odstąpienia od umowy
4. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Skutki odstąpienia od Umowy: w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
§ 12
Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
4.Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
5.Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
6.Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione
8.Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu, na koszt Sprzedającego.
9. Sprzedający musi dostarczyć wolny od wad Produkt lub zwrócić koszt jego zakupu drogą wskazaną przez Kupującego.
§ 13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 14
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1.Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2.Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
3.Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5.Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 15
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4.Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.